+420 844 111 777 klient@crif.com

Výpisy a služby

Výpisy a služby z Bankovního registru klientských informací (BRKI) včetně uplatňování práv v souladu s GDPR vám poskytujeme ve spolupráci se společností CRIF – Czech Credit Bureau, která provozuje Klientské centrum registrů a e-shop kolikmam.cz.

Výpisy a služby snadno a rychle získáte na e-shopu kolikmam.cz. Svou identitu při online nákupu ověříte díky BankID. CRIF – Czech Credit Bureau pro registrované uživatele provozuje webový portál klient.kolikmam.cz.
Po přihlášení na něm bez ověřování identity můžete pořizovat produkty i služby, získáte přístup ke svým zakoupeným výpisům, fakturám, notifikacím předplatných služeb a Klientskému centru budete moct posílat online požadavky.

Informace o vašich osobních údajích v registrech můžete pořídit i formou Kopie zpracovávaných osobních údajů.
Pro jednoznačnou identifikaci žadatele do formuláře zadejte všechny požadované identifikační údaje. Možnosti uplatnění práv v souladu s GDPR jsou detailně popsány na stránce GDPR.

Často kladené otázky

Jaký pro mě má registr přínos?

Jste-li dobrý klient, který své závazky splácí řádně a včas, potom tuto skutečnost banka rozpozná z vašeho výpisu z registru a bude na vás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví v její nabídce a požadavcích a je dokonce možné, že dostanete lepší podmínky než klient neznámý (bez úvěrové historie) či nespolehlivý.

Kdo nahlíží na údaje v registru?

Právo žádat informace z Bankovního registru má pouze taková banka, která má podepsanou smlouvu s provozovatelem registru, společností CBCB – Czech Banking Credit Bureau, a.s.,. Zároveň tato finanční instituce musí plnit řadu smluvních závazků, které jsou pravidelně kontrolovány. Uživateli Bankovního registru jsou banky, avšak v rámci vzájemné výměny dat mezi BRKI a NRKI (www.cncb.cz) do něj mají přístup i finanční instituce, které jsou uživateli Nebankovního registru, zejména leasingové a splátkové společnosti.

Jak dlouho se data v registru uchovávají a jak často se aktualizují?

Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s bankou (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Bankovním registru po dobu dvanácti měsíců.

Lze vymazat údaje z registru?

Zjistíte-li, že některý z údajů v registru je chybný nebo nepřesný, můžete se obrátit s žádostí o opravu na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s bankou chybný údaj opraví. Vymazat data bezdůvodně z registrů nelze, Bankovní registr data shromažďuje a vytváří z nich souhrn závazků dlužníků, aniž by do dat zasahoval nebo je upravoval bez doložení oprávněných námitek

Když zaplatím pozdě splátku, uvidím to v registru?

Uživatelé registru aktualizují údaje ze svých databází jednou měsíčně. Opožděná splátka se v registru projeví při měsíční aktualizaci dat.

K čemu je určený výpis z registru a proč je dobré sledovat svoji úvěrovou historii pravidelně?

Na základě výpisu z registru banky a finanční instituce vyhodnocují bonitu a důvěryhodnost svých klientů, kteří žádají o nový úvěr. Pravidelná kontrola (alespoň jednou ročně) výpisu z registru vám zajistí přehled o vašich závazcích a jejich plnění. Doporučuje se požádat o výpis z registru před samotnou žádostí o úvěr, abyste věděli, jak na vás bude banka nebo finanční instituce nahlížet.

Desatero
zodpovědného zadlužování

1

Nepůjčuji si na zbytečnosti

Vždy si musím rozmyslet, zda produkt nebo službu, kterou si chci prostřednictvím úvěru pořídit, skutečně potřebuji právě teď. Platí jednoduché pravidlo: za vlastní peníze mohu něco chtít, za půjčené však danou věc musím nutně potřebovat.

2

Nepřeplácím životnost

Na úvěr si nekupuji žádný produkt/službu, které budu splácet déle, než je jejich životnost. Pokud si pořídím týdenní dovolenou, neměl bych ji splácet celý rok.

3

Neriskuji bankrot

Je nezbytné vytvářet rezervy na „horší časy“ a myslet na to, že vždycky může být hůř. Pokud zvažuji úvěr, nejdříve si musím propočítat, jakou částku mohu s ohledem na svoji finanční situaci vydávat měsíčně na splátku.

4

Nedůvěřuji všem

Musím si dobře rozmyslet, od které společnosti si mohu půjčit. V dnešní době může nabízet a poskytovat půjčky téměř kdokoliv. Společnosti, které neprověřují své žadatele v úvěrových registrech, si kompenzují riziko výší úroků a také jinými sankcemi.

5

Nejsem unáhlený

Z nabízených úvěrů vybírám vždy ten nejvýhodnější. Vždy musím porovnávat nabídky od různých poskytovatelů. Rozhodně nevolím první variantu, která je mi předkládána.

6

Neporovnávám pouze úroky

Pokud si beru úvěr, nevolím podle nejnižší nabídky úroků. Musím zvažovat všechny ostatní poplatky, jako jsou poplatky za správu úvěru, za uzavření smlouvy či jakékoli sankce. Důležité je porovnat sazby RPSN a celkovou částku, kterou zaplatím.

7

Nepodepisuji neznámé

Vždy se podrobně seznámím se smlouvou a úvěrovými podmínkami včetně případných sankcí či pokut. Nepodepisuji nic, čemu nerozumím. V případě potřeby se poradím s odborníky.

8

Nemyslím jen na současnost

Své závazky splácím vždy řádně a včas, a tím si buduji pozitivní úvěrovou historii do budoucna. Navíc se mohu pojistit pro případ neschopnosti splácet v budoucnu.

9

Nepůjčuji si na půjčku

Pokud přes všechna opatření nastane situace, kdy nejsem schopný úvěr splácet, nepůjčuji si další peníze na vyrovnání dluhu. Snažím se domluvit řešení přímo s věřitelem, který mi původní úvěr poskytl.

10

Nevěřím na zázraky

V případě, že mi seriózní finanční instituce žádost o úvěr odmítne, je nutné se znovu zamyslet nad vlastní ekonomickou situací. Finanční instituce tím nechrání pouze sebe, ale i mě před předlužením. Není na místě hned žádat o „dražší“ úvěr jinde, to jsou pak podmínky zaručeně méně výhodné.