Výpisy a služby
Výpisy a služby z Bankovního registru klientských informací (BRKI) včetně uplatňování práv v souladu s GDPR vám poskytujeme ve spolupráci se společností CRIF – Czech Credit Bureau, která provozuje Klientské centrum registrů a e-shop kolikmam.cz.
Výpisy a služby snadno a rychle získáte na e-shopu kolikmam.cz. Svou identitu při online nákupu ověříte díky BankID. CRIF – Czech Credit Bureau pro registrované uživatele provozuje webový portál klient.kolikmam.cz. Po přihlášení na něm bez ověřování identity můžete pořizovat produkty i služby, získáte přístup ke svým zakoupeným výpisům, fakturám, notifikacím předplatných služeb a Klientskému centru budete moct posílat online požadavky.
Informace o vašich osobních údajích v registrech můžete pořídit i formou Kopie zpracovávaných osobních údajů. Pro jednoznačnou identifikaci žadatele do formuláře zadejte všechny požadované identifikační údaje. Možnosti uplatnění práv v souladu s GDPR jsou detailně popsány na stránce GDPR.
Často kladené otázky
Jaký pro mě má registr přínos?
Jste-li dobrý klient, který své závazky splácí řádně a včas, potom tuto skutečnost banka rozpozná z vašeho výpisu z registru a bude na vás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví v její nabídce a požadavcích a je dokonce možné, že dostanete lepší podmínky než klient neznámý (bez úvěrové historie) či nespolehlivý.
Kdo nahlíží na údaje v registru?
Právo žádat informace z Bankovního registru má pouze taková banka, která má podepsanou smlouvu s provozovatelem registru, společností CBCB – Czech Banking Credit Bureau, a.s.,. Zároveň tato finanční instituce musí plnit řadu smluvních závazků, které jsou pravidelně kontrolovány. Uživateli Bankovního registru jsou banky, avšak v rámci vzájemné výměny dat mezi BRKI a NRKI (www.cncb.cz) do něj mají přístup i finanční instituce, které jsou uživateli Nebankovního registru, zejména leasingové a splátkové společnosti.
Jak dlouho se data v registru uchovávají a jak často se aktualizují?
Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s bankou (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Bankovním registru po dobu dvanácti měsíců.
Lze vymazat údaje z registru?
Zjistíte-li, že některý z údajů v registru je chybný nebo nepřesný, můžete se obrátit s žádostí o opravu na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s bankou chybný údaj opraví. Vymazat data bezdůvodně z registrů nelze, Bankovní registr data shromažďuje a vytváří z nich souhrn závazků dlužníků, aniž by do dat zasahoval nebo je upravoval bez doložení oprávněných námitek
Když zaplatím pozdě splátku, uvidím to v registru?
Uživatelé registru aktualizují údaje ze svých databází jednou měsíčně. Opožděná splátka se v registru projeví při měsíční aktualizaci dat.
K čemu je určený výpis z registru a proč je dobré sledovat svoji úvěrovou historii pravidelně?
Na základě výpisu z registru banky a finanční instituce vyhodnocují bonitu a důvěryhodnost svých klientů, kteří žádají o nový úvěr. Pravidelná kontrola (alespoň jednou ročně) výpisu z registru vám zajistí přehled o vašich závazcích a jejich plnění. Doporučuje se požádat o výpis z registru před samotnou žádostí o úvěr, abyste věděli, jak na vás bude banka nebo finanční instituce nahlížet.